اضطراب چیست؟

اضطراب واکنش طبیعی، عاطفی و فیزیولوژیکی نسبت به احساس تهدید شدن است. چگونگی حس آسیب پذیر بودن در موقعیت‌های مختلف، در افرادمتفاوت است و از تجربیات گذشته فرد، باورها و نگرش‌های وی در خصوص این موقعیت‌ها تأثیر می‌پذیرد.

اختلال وسواس فکری – عملی

 و سواسهای فکری و وسواس‌های عملی چه چیزهایی هستند؟

اختلال وسواس فکری عملی اغلب موضوع لطیفه‌ها، بذله گویی ها و شوخی‌ها بوده است. بر خلاف الگوهای کلیشه‌ای، اختلال و سواس فکری عملی واقعی موضوعی خنده دار نیست.

هراس(فوبی)

‹‹هراس ساده، هراس از مکان‌های باز و جمع هراسی››

هراس چیست؟

هراس (فوبی) نوعی ترس شدید و نا معقول از یک شیء، یک مکان یا یک موقعیت است. هراس‌های ساده ترس از چیزهایی خاص مانند حشرات، عفونت‌ها یا پروازند. هراس از مکان‌های باز نیز نوعی ترس از حضور در مکان‌هایی مانند اتوبوس، مکان‌های پرجمعیت یا ایستادن در صف است که شخص احساس می‌کند در آن گرفتار شده است و امکان دریافت کمک ندارد. جمع هراسی نیز ترسی آشکار از موقعیت‌ها یا عملکردهای اجتماعی بشمار می‌رود.

سهل انگاری چیست؟
سهل انگاری اجتناب از انجام یک وظیفه و به تعویق انداختن کاری است که امروز نیز می‌توان آن را انجام داد. سهل انگاری نه تنها بر عملکرد شخص تأثیر می‌گذارد بلکه معمولاً احساساتی از قبیل حس گناه، تنفر از خود، استرس و افسردگی را به همراه دارد.
اغلب تلاش می‌کنیم که سهل انگاری خود را با مشغول ساختن خویش و انجام دادن کارهایی که شاید هیجان انگیز و حتی مفید هستند اما کمکی به هدف اصلی ما نمی‌کنند، پنهان کنیم. گاهی این پنهان سازی با انجام کارهایی که در حالت طبیعی از آنها متنفریم، صورت می‌گیرد.

خواب نیز به اندازه غذا، هوا و آب برای حیات ضروری است. شاید شما نیز گاهی اوقات در طول زندگی با مشکلاتی در زمینه خوابیدن روبرو شده باشید. ناگفته نماند که افراد بسیاری این مشکلات را تجربه می کنند. هر فردی ممکن است از بی خوابی رنج ببرد، هر چند مشکلات موجود در زمینه خواب بیشتر در میان خانم ها (بویژه در سن یائسگی)، بیماران، افراد مسن، سیگاری ها و کسانی که از مشروبات الکلی استفاده می کنند شایع است. به رغم آنکه بی خوابی یک مشکل بشمار نمی رود و حیات فرد را تهدید نمی کند اما می تواند بسیار آزار دهنده، خسته کننده و استرس زا باشد یا حتی در شرایط بدتر این احساس را بوجود آورد که دارید دیوانه می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× گفتگو